Alek Rogiziński - "Lustereczko, powiedz przecie"

 Swego czasu przeczytałem debiut Alka Rogozińskiego i odpuściłem sobie dalsze lektury. A jako, że uwielbiam głos Pauliny Holtz, jestem abonentem Storytel, to postanowiłem dać mu jeszcze jedną szansę. Na ślepo wybrałem ten utwór i zwyczajnie się zachwyciłem. Ta kryminalna komedia jest idealna nawet dla największych ponuraków. Z pewnością głos zawodowej aktorki potęguje doznania.

  Sama fabułą jest zabójczo śmieszna. Topowa pisarka Róża Króll obserwuje przez lornetkę przystojnego, młodego mężczyznę. Pewnego wieczora powtarza swój rytuał i nie wierzy w to co widzi. Obiekt jej westchnień wyskakuje z balkonu, popełniając samobójstwo. Okazuje się, że jest ona jednym z pretendentów do korony Mistera Polonia. W autorce odzywa się żyłka detektywa i rozpoczyna swoje prywatne śledztwo. W swojej drodze do rozwiązania zagadki spotyka wiele ciekawych ludzi, które pomagają, lub tez jak to bywa w życiu, wręcz przeciwnie. Sama Króll jednak ma w sobie wiele zaciętości i mimo swoich wad, udaje jej się wyjść z każdych perypetii. 

 Brawo dla Rogozińskiego za język, który jest lekki, przyjemny, a przy tym widać klasę autora, która uwydatnia się w słownictwie. Utwór jest lekki, ciekawy i przyjemny. W interpretacji Pauliny Holtz nabiera wyjątkowego charakteru. 

 Dzieje się wiele, jest wesoło, a czas z audiobookiem minął niespodziewanie szybko. Naprawdę nie spodziewałem się tak dużej dawki humoru. Naprawdę spaniała lektura, niezależnie od formy odbioru. Ponad 7 godzin z lekturą minęło niespodziewanie szybko.  Serdecznie polecam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szanowny czytelniku. Jeżeli masz jakieś zapytanie lub też chcesz się ze mną podzielić spostrzeżeniami to proszę o kontakt mailowy, gdyż rzadko odpisuję na komentarze pod postami. Proszę o wyrozumiałość i dziękuję za obecność w moich skromnych progach. Komentarze anonimowe, wulgarne oraz obrażające innych są kategorycznie usuwane.

Luanne Rice - "Ostatni dzień"

    Sięgając po "Ostatni dzień" miałem wielki apetyty na coś wyjątkowego i coś wciągającego. Od pewnego czasu moje oczekiwania czy...